Tags

, , , ,

Een seminar van de International Association for the Study of Popular Music (IASPM) over de sociale en politieke betekenis van noise, gothic en andere vormen van luidruchtige muziek.

Op donderdag 2 december van 15.00 – 17.00 uur met borrel achteraf

Toegang gratis! Laat ons wel even weten dat je komt (!)

Locatie: Muziek Centrum Nederland, Rokin 111, Amsterdam
Taal:
Nederlands
Programma:

  1. Introductie: Herinneringen aan Einstürzende Neubauten
    door Jeroen de Kloet
  2. Gothic music: The sound of the uncanny
    door Isabella van Elferen
  3. Met Gespleten Tong: Dividualiteit in Chineestalige popmuziek
    door Jeroen Groenewegen
  4. Blogosphere of connoisseurs: The shifting logic of authentication
    door Melvin Wevers

Over de sprekers:

Jeroen de Kloet is universitair docent media studies, zijn boek China with a Cut – Globalisation, Urban Youth and Popular Music verscheen dit jaar bij Amsterdam University Press.

Isabella van Elferen is universitair docent Muziek en Nieuwe Media aan de Universiteit Utrecht. Ze is de auteur van Mystical Love in the German Baroque: Theology – Poetry – Music en de editor van Nostalgia or Perversion? Gothic Rewriting from the Eighteenth Century until the Present Day. Ze heeft gepubliceerd over diverse thema’s, variërend van muziek, literatuur en devotie in de barok tot ringtones, filmmuziek, gamemuziek en Gothic muziek. Ze voltooit op dit moment het manuscript van haar nieuwe boek Gothic Music: The Sound of the Uncanny, dat volgend jaar verschijnt in de serie Gothic Literary Studies bij University of Wales Press.

Jeroen Groenewegen schrijft zijn proefschrift, getiteld The Performance of Identity in Chinese Popular Music, aan de Universiteit Leiden, gesteund door een beurs van de Hulsewé-Wazniewski Stichting.

Meer informatie: www.keepmakingsense.com

Melvin Wevers heeft een MA in psychologie, Amerikanistiek en heeft onlangs zijn onderzoeksmaster Culturele Analyse afgerond. Zijn interesses zijn in de relaties tussen technologie, Amerikaanse Indie muziek en afro-futurisme. Muziek speelt niet alleen in zijn academische werk een leidende rol, hij is ook producent van en speelt in de band Pien Feith.

Advertisements