Costello, The Pixies & Miss Montreal en gebruik van social media

Elvis Costello gaat intensief social media gebruiken voor de promotie van zijn nieuwe plaat. Daarbij gaat het niet zomaar over een Facebook of Hyves-pagina aanmaken maar over oa een live concert streaming en een social networking-driven scavenger hunt. Hiervoor bestaan er nu al de nodige accounts op Facebook en Twitter, en zijn er de nodige easter eggs verborgen op de site van Costello. Alles start op 25 oktober. (bron Mashable)

The Pixies leggen vooral de nadruk op het aspect delen/sharing van social media, door op hun site een gratis EP aan te bieden ter gelegenheid van 20 jaar Doolittle.

Nu het kan kleinschaliger, zo deed onlangs Miss Montreal al spontane slaapkamer concertjes die enkel kort voor het eigenlijke optreden werden aangekondigd via haar Twitter-account.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: